Koulutukset ja tapaamiset

Jäsentilaisuus

Äitiystila eristyksissä - etätyön haasteet ja mahdollisuudet la 4.9.2021 klo 12-14

Yhdistyksen jäsenille tarkoitetussa webinaarissa keskustellaan vapaamuotoisesti etäterapiakokemuksista.

Sanna Isosävi kertoo yhdistyksen jäsenille tehdyn etäterapiatyötä koskevan kyselyn tuloksista sekä Anna Freud Centerin antamista linjauksista psykoterapian tekemisestä etänä.

Ilmoittautumiset alla olevalla lomakkeella.

Ilmoittautuminen Äitiystila eristyksissä -jäsenwebinaariin la 4.9. 2021 klo 12-14 HUOM! Vain yhdistyksen jäsenille!

Osallistumislinkki tulee antamaasi sähköpostiosoitteeseen heti ilmoittautumisen jälkeen. Jos sitä ei näy, tarkista ensin roskapostikansiosi. Jos sähköpostia ei vieläkään löydy, ota yhteys wikgren.jaana@gmail.com.

Avoin webinaari

Kun uni ei löydy - näkökulmia pienten lasten uniongelmiin ja niiden hoitoon 2.10.2021 klo 12-15

Varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapia ry:n järjestämä webinaari lauantaina 2.10. klo 12-15 on suunnattu erityisesti vauva- ja pikkulapsiperheiden parissa työskenteleville ammattilaisille, jotka kaipaavat syventävää näkökulmaa pienen lapsen uniongelmiin.

Mitä kaikkea voi olla uniongelman taustalla silloin, kun uniohjaus ei auta, ja miten voisi asettua terapeuttisesti avuksi?

Webinaari on avoin muillekin kuin yhdistyksen jäsenille ja se on maksuton. Tilaisuuden puheenvuorot tallennetaan ja tallenne on ilmoittautuneille nähtävissä viikon ajan.

OHJELMA

klo 12-12.15 Aloitussanat Jaana Wikgren, yhdistyksen hallituksen sihteeri, kätilö, varhaislapsuuden vuorovaikutuspsykoterapeutti, työnohjaaja

klo 12.15-12.45 Unihoitajan näkökulma – perusasiat kuntoon! Jaana Kuivalainen, psyk.sh, perheterapeutti, varhaislapsuuden vuorovaikutuspsykoterapeutti, työnohjaaja

klo 12.45- 13.15 Pienen lapsen uniongelman dynamiikkaa – säätelyn ja suhteiden maailmassa Sinikka Mäkelä, PsL, perheterapeutti ja varhaislapsuuden vuorovaikutuspsykoterapeutti VET

klo 13.15-13.45 Terapeuttina vauvan uniongelman äärellä – autonomia, aaveet ja auttaminen Päivi Ronkainen, lastenpsykiatri, varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapeutti

klo 13.45 – 14.15 Puhujien dialogia

klo 14.15-15 Keskustelu ja lopetus

Ilmoittautuminen alla olevalla lomakkeella.

Webinaari toteutuu Zoomin kautta. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki sähköpostiin.

Ilmoittautuminen 2.10.2021 Kun uni ei löydy -webinaariin.

Saat osallistumislinkin sähköpostiisi heti ilmoittautumisen jälkeen. Jos sitä ei näy, tarkista roskapostikansiosi. Jos sähköpostia ei sieltäkään löydy, ole yhteydessä yhdistyksen sihteeriin wikgren.jaana@gmail.com.

Yhdistyksen vuosikokous ja webinaari la 24.4.2021

Seuraava jäsenistölle tarkoitettu webinaarimme ja samalla kertaa yhdistyksen vuosikokous on 24.4.2021 klo 12 alkaen. Vuosikokoustamme klo 12 alkaen ja jatkamme sujuvasti webinaarin pariin. Webinaarissa Kaisa Santala alustaa keskustelun case-kuvauksen kautta aiheesta: oman vanhemman menetys vauvavuotena – kuolema ja suru äitiystilassa. Ilmoittautumiset webinaariin Jaanalle sähköpostiin wikgren.jaana@gmail.com. Virallinen kutsu vuosikokoukseen tulee vielä myöhemmin sähköpostitse. Linkki vuosikokoukseen ja webinaariin toimitetaan kaikille ilmoittautuneille viimeistään vuorokautta ennen tilaisuutta.

Verkostotapaaminen 30.11.2019 Helsingissä

Paikka: Ensi- ja turvakotienliiton tilat Itä-Pasilassa, Asemamiehenkatu 4, 7.krs, 00520 Helsinki.

Tilaisuuteen mahtuu 30 ensin ilmoittautunutta ja se on tarkoitettu yhdistyksen jäsenille ja muille varhaisen vuorovaikutuksen hoitotyötä tekeville.

Ilmoittautuminen alla olevalla lomakkeella. Tilaisuus on maksuton.

Päivän ohjelma

KLO 10 Tervetulokahvit. Mukana olevien jäsenten esittäytyminen ja omasta varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapiatyöstä kertominen.

KLO 10.30 Varhaisen vuorovaikutuksen terapeuttiset palvelut työntekijöiden ja esimiesten näkökulmasta. Kyselyn tulosten esittely/ Varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapeutit Anna-Maija Martelin ja Sirpa-Sofia Phillips

KLO 11.30 Yhteinen keskustelu: Vauvaa odottavan ja vauvaperheen psyykkisen tuen palveluiden rakentuminen Suomessa – hahmotellaan vauvan polkua

KLO 12.15 LOUNAS (omakustanteinen)

KLO 13.15 Keskustelua ja case-esimerkki: Äidin pakko-oireiden hoito varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapiassa/ Psykologi, varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapeutti Sanna Isosävi.

14.30 Loppukeskustelu, toiveita yhdistykselle

15.00 Tilaisuus päättyy

Verkostotapaaminen 12.1.2019

Paikka: Ensi- ja turvakotien liiton tilat, Asemamiehenkatu 4, 7.krs, 00520 HELSINKI

Ilmoittautuminen alla olevalla lomakkeella 4.1.2019 mennessä! Tilaisuuteen mahtuu 30 ensimmäiseksi ilmoittautunutta.